Het currywok med dina favoritgrönsaker

2011-09-09



Den här currywoken får det att lukta som på en Kinarestaurang i ditt kök!
Gillar den väldigt mycket eftersom man verkligen kände smaken från alla ingredienser.
Om man är lat kan man köpa en 500g-påse med frysta wokgrönsaker, eller så väljer du 500g av dina egna favoriter. I vår wok var det purjolök, morot och blomkål.

Det här behöver du för 4 portioner:
500 g grönsaker
2 msk olja
1 msk finhackat vitlök
2 tsk riven ingefära
1 msk sambal oelek
2 hackade gula lökar
1 dl grönsaksbuljong
400 ml kokosmjölk
1 tsk maizena
2 msk curry
1 tsk cayennepeppar
2 msk soja
1 msk socker
2 tsk sesamolja
Kokta nudlar eller ris till servering

Gör så här:
1. Förkoka grönsakerna tills dom är lagom mjuka.
2. Rör ut maizenan och sojan i kall grönsaksbuljong.
3. Hetta upp en stekpanna och häll i oljan. Bryn vitlök, chili,ingefära och löken tillsammans med curry.
4. Häll i dom förkokta grönsakerna och bryn i ca 3min.
5. Tillsätt sambal oelek och socker, rör runt.
6. Tillsätt kokosmjölk och buljong och låt det koka upp.

Rebecka

den HÄR ska jag verkligen testa mig på! omnomnom! :D

http://soldansbarn.blogspot.com
2011-09-09 23:05:39
Sofia

Hejudamig vad het den var. Nästan lite för het för mig och Becci.


2011-09-27 19:50:34


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Webbplats:


Kommentar:

RSS 2.0