Joannas Quorngryta med lime

2012-03-18


Detta recept bjöd min klasskompis Joanna mig på för att fira att hon hade fått en ny lägenhet.
Jag som alltid haft svårt för att använda lime i mat, då jag tycker att det ofta tar överhand, blev chockad över mängden limesaft Joanna hade i utan att det blev för surt.
Tvärtom blev smaken helt lagom och jag tyckte om det så mycket att jag lagade samma rätt två dagar efteråt.
Dock blev min inte riktigt lika bra då jag lät såsen koka för länge, vilket resulterade i att det inte blev så mycket sås kvar, så det kan ni tänka på.
I övrigt en väldigt god rätt som går snabbt att tillaga.
/ Sara

Det här behöver du:
Limesaften från 2st lime
2½ dl grädde
300 g quorn
2 tsk röd currypasta
1 tärnings grönsaksbuljong
1 tsk honung
Chasewnötter
Salt
Peppar
Olja till stekning

Gör så här:
1. Bryn quorn i oljan tills den har fått lite färg.
2. Häll över grädden och tillsätt currypasta, limesaft, grönsaksbuljong,honung, chasewnötter, salt och peppar.
3. Låt koka tills såsen har blivit lagom tjock och quornbitarna är mjuka.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Webbplats:


Kommentar:

RSS 2.0